Teori

Undervisningen hos Bjerringbro-køreskole foregår centralt i Bjerringbro tæt på Stationen.

Jeg vil varetage al teori undervisning og du har dermed den samme kørelærer til både teori og praktisk kørsel gennem hele forløbet.

Mange køreskoler vælger at gå over til udelukkende DVD/Computer baseret undervisning, som et selvstudium. Jeg har valgt personlig undervisning som foregår på storskærm og tavle, således at der for eleverne, altid vil være mulighed for at stille løbende spørgsmål undervejs i undervisningen. Jeg forholder mig til den enkelte elev og sikre mig, at eleven har forstået stoffet. Udover selve teoriundervisningen, består hver enkelt teoriaften også af at vi øver teoriprøver, som vi gennemgår og retter sammen. Min erfaring er, at man lærer rigtigt meget ved at gennemgå prøverne grundigt.

Praksis

Køreundervisningen planlægges i fællesskab, så det passer dig bedst muligt.

Den første kørsel i rigtig trafik starter i et roligt tempo, hvorefter sværhedsgraden gradvist stiger frem til køreprøven. Vi skal både øve i bykørsel, kørsel i mørke og på motorvej. Jeg vil være din kørelærer igennem hele forløbet, hvilket sikrer at din undervisning bliver så ukompliceret og ens som muligt.

Når du er klar til køreprøven, booker jeg en prøve. Køreprøven starter i Viborg og foregår i den bil, du er blevet undervist i som du er vant til.

Ved køreprøvens start, vil den prøvesagkyndige spørge ind til tekniske ting omkring bilen, som vi , selvfølgelig har gennemgået, så du har helt styr på det. Se Kontrolliste Bil.

Under køreprøven skal du vise den prøvesagkyndige, at du kan køre bilen ansvarligt og tilfredsstillende. Det hele vare 30 til 45 minutter og så kan du kalde dig billist, med nyerhvervet kørekort !